Winkelwagen - FAQ - Contact - English

FAQ

Hieronder vind je een antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jou vraag er niet bij? Neem dan gerust even contact met ons op.

Wat is de levertijd van mijn pakket?

Wij maken de pakketten pas klaar na je bestelling. Zo weet je zeker dat het verser dan vers ingevroren kan worden en lang houdbaar blijft bij jou thuis. Bovendien hoeven we dan nooit onverkocht vlees weg te gooien. Hierdoor hebben we wel maximaal drie weken nodig voor we kunnen bezorgen. Soms zijn we echter sneller omdat we een kleine voorraad hebben opgebouwd.

Waarom zijn de bezorgkosten relatief hoog?

Onze producten worden diepgevroren bij je thuisbezorgd met een goed track&trace systeem om de kwaliteit te garanderen. We doen dit met een betrouwbare partner en rekenen de kosten daarvan zonder marge aan je door. Helaas zijn die kosten nog vrij hoog, maar als je meerdere pakketten besteld worden ze relatief veel lager.

Kan ik ook onbevroren vlees bestellen?

Nee, dat kan helaas nog niet. Je kunt ons wel regelmatig treffen op markten in grote steden, daar verkopen we dan vaak gehakt, hamburgers of stoofvlees. Volg ons op facebook of twitter om te zien wanneer we er weer zijn.

Er is iets mis met mijn pakket. Kan ik het terugsturen?

Vlees valt onder de bederfelijke waren regeling en kan daarom niet geretourneerd worden. Neem wel even contact met ons op want we willen graag weten wat er mis was en hoe we dat voor je kunnen oplossen! Overigens is ons vlees verser dan vers gelijk diep ingevroren en kan het daarom wel wat hebben. In tegenstelling tot vlees uit de supermarkt is het niet zo erg om het nog een keertje in te vriezen als het buiten de vriezer is geweest.

Kan ik een pakket aan iemand anders cadeau geven?

Ja, dat kan zeker! Uiteraard kun je een pakket zelf bestellen en vervolgens aan iemand geven, maar wij versturen ook graag een pakket namens jou naar iemand anders. Neem contact met ons op en we regelen het voor je. Houdt wel rekening met onze levertijd van drie weken.

Hoe maak ik het vlees klaar?

Dat hangt af van welk stuk vlees het is. Op elk stuk vlees staat op het etiket wat het precies is. Op onze website en facebook pagina vind je allerlei recepten met bereidingswijzen, maar als je even op internet zoekt, vind je ook allerlei tips.

Moet ik thuis zijn als er bezorgd wordt?

Ja. Het pakket wordt diepgevroren geleverd (-18C) maar zal afhankelijk van de buitentemperatuur ontdooien. Bezorgen in een doos voor de deur is desgewenst voor eigen risico. Als je niet thuis bent en we moeten het pakket opnieuw aanbieden dan zullen we helaas opnieuw bezorgkosten in rekening moeten brengen. Het pakket past niet door de brievenbus.

Hoe kan ik het vlees het beste ontdooien?

Het vlees kun je het beste ontdooien in de koelkast. Zorg voordat je het vlees gaat bereiden dat de vacuumzak is open geknipt, zodat het vlees kan "luchten" en op temperatuur kan komen.

Uit hoeveel porties bestaat het pakket?

Het pakket bestaat uit minimaal 6 porties van 500 of 250 gram. Het is zeker genoeg voor 6 maaltijden voor 4 personen of zelfs 12 maaltijden voor 2 personen. De porties zijn soms voor 2 personen en soms voor 4. Mocht je een porties niet gelijk opmaken dan kun je het vlees nog een dag of vier in de koelkast bewaren.

Hoe lang is mijn pakket houdbaar?

Je pakket is bij -18 graden nog 12 maanden houdbaar na de invriesdatum. Bij -7 graden (vakje in de koelkast) is het nog 6 maanden houdbaar. Eenmaal ontdooid is een porties vlees nog een dag of vier houdbaar in de koelkast.

Ik ben toch niet thuis op de bezorgdatum, wat nu?

Geef het gelijk aan ons door en we proberen het nog door te geven aan de bezorgdienst, dat kan tot twee dagen van te voren. We stemmen dan een nieuw bezorgmoment met je af.